Як підготувати оголошення про проведення електронних торгів в ПроЗорро

Публікація оголошення про запуск аукціону – це один з важливих етапів для організатора торгів. До того, як надіслати оголошення до системи ПроЗорро, організатор торгів повинен серйозно підійти до питання підготовки самого лоту. Відповідно, потрібно завантажити всі відповідні документи та виконати обов’язкові умови, що прописані в чинному українському законодавстві.

Сам процес підготовки оголошення – це досить цікава процедура, яка може стати досить довгою по часу. Саме тому, є сенс приділити увагу питання підготовки лоту до того, щоб виставити його на торги.

Один з основних кроків, з якого потрібно розпочинати учасникам торгів – це вибір майданчика і сайт Української енергетичної біржі є чудовим прикладом того, на які сервіси справді варто звертати свою увагу. Щоб впевнитися в цьому, ви можете перейти сюди https://www.ueex.com.ua/rus/ueex/sections-council/representatives-natural-gas та ознайомитись з цим ресурсом більш детально, визначивши його позитивні та негативні сторони.

Що входить до процедури підготовки оголошення

Насправді, є дуже багато технічних моментів, що стосуються питання підготовки лоту. Ми ж поговоримо про найбільш цікаві моменти:

  1. Предмет торгів – мова йде про те, що саме виставляється на торги. В цьому пункті варто загострити увагу на обов’язковому вказанні детальної інформації про сам лот. Це означає, що повинні бути чітко розписані його характеристики, все це повинно бути підкріплено фото та відео-матеріалами. Окрім цього, потрібно вказати технічні характеристики й інші особливості товару або ж об’єкту, що виставляється на торги;
  2. Вартісні аспекти – до цього пункту можна віднести визначення мінімальної вартості, з якої будуть розпочинатись самі торги, допустимий крок для збільшення або зменшення пропозицій й інші фінансові моменти, що будуть мати прямий зв’язок з лотом;
  3. Вимоги по документації – в оголошенні повинно бути чітко прописано, які документи повинні бути подані учасниками. Весь цей перелік повинен бути обґрунтованим, що дозволяє запобігти ситуацій, коли оголошення робляться під одного конкретно учасника 
  4. Додаткові вимоги – сюди можна віднести надання додаткових сертифікатів, ліцензій, сплата реєстраційного та гарантійного внесків;
  5. Часові рамки – важливо, щоб потенційний учасник точно знав, скільки в нього є часу на те, щоб подати документи, сплатити внески, ознайомитись з оголошенням й так далі. Тому, в інформаційному блоці повинні бути наявні відомості про те, скільки часу відводиться на виконання всіх вимог;
  6. Вигляд оголошення – сам лот повинен виглядати таким чином, щоб користувачеві було зручно та просто знайти всю інформацію, що його цікавить. Тому, оголошення повинно бути ще правильно оформлене. 

Це лише декілька основних моментів, які є найбільш явними та важливими для звичайного користувача, в якого може не бути великого досвіду участі в торгах і для нього ця інформація може стати справді корисною.

Коли не може бути проведена переговорна процедура

Часто, компанії або ж фізичні особи є більш зацікавленими в тому, щоб віддати перевагу переговорній процедуру. Це й не дивно, тому що саме такий формат дає можливість обрати одного користувача та вже з ним детально обговорити всі моменти, пов’язанні з виконанням певного замовлення.

При цьому, варто пам’ятати про те, що переговорна процедура є лише винятком і її проведення дозволяється лише при дотриманні всіх відповідних вимог.

Переговорна процедура не є допустимою в таких випадках:

  • Якщо мова йде про проведення звичайних державних закупівель, які не вимагають ніякої секретності та проходять у звичайному прозорому форматі;
  • Якщо на ринку немає якогось конкретного монополіста, що є лише одним, хто може надати певні послуги або товар для споживачів;
  • Якщо при проведені закупівель використовуються бюджетні кошти, які були направлені на проведення звичайного відкритого формату аукціону.

Проведення переговорної процедури є допустимим лише в тому випадку, якщо мова заходить про закупівлі, пов’язані з стратегічними сферами. Відповідно, такі торги можуть проводитися в закритому форматі і організації можуть відразу звертатись до компаній або установ, які надають подібні послуги в закритому вигляді й гарантують нерозголошення цієї інформації.

Є також окремі випадки, коли учасники можуть брати участь в переговорній процедурі, якщо потрібно докупити певну продукцію, яку вони брали в певного замовника. Відповідно, для отримання того ж самого продукту, може допускатись проведення переговорної процедури.

Варто зазначити, що проведення такого формату торгів з недотриманням підстав, які це дозволяють призведе до накладення відповідних санкцій.